Om Avalato Bygg
Avalato Bygg AB är ett ungt företag med lång erfarenhet inom byggbranschen. Företaget startades av Anders Johansson efter att ha genomfört flera byggprojekt och hittat en grupp skickliga hantverkare samtidigt som han sett hur viktigt det är med intresse för design och material och effektiv logistik för inköp, materialförsörjning och administration för att uppnå ett högklassigt resultat till en rimlig investering.
Tio skickliga hantverkare är idag anställda i Avalato Bygg AB. Inköp, administration och liknande delas med vårt systerbolag Travelize som gör webbaserade bokningssystem. Moderna system för webbaserad tidredovisning, inköpshantering och liknande har utvecklats specifikt för Avalato Bygg.
Självklart har vi F-skatt, ansvarsförsäkring, entreprenadsförsäkring för att kunna utföra stora som små uppdrag liksom vi gärna gör uppdrag med ROT-avdrag som gör din investering ännu mer lönsam.
Vi är medlemmar i Plattsättarentreprenörernas Riksförbund och certifierade av Byggkeramikrådet för vattentäta våtrum.
Alla våra hantverkare har ID06 legitimation för kontroll av alla som befinner sig på arbetsplatsen för din säkerhet och säkerställa den sunda konkurrensen.
Några fördelar med att anlita Avalato Bygg
Skickliga och effektiva hantverkare
Personal har handplockats för sin breda kompetens, skicklighet och effektivitet. Alla brinner för att leverera arbete av hög kvalitet.
Bred kompetens
Våra hantverkare behärskar de allra flesta förekommande moment inom byggprojekt. Genom att inte behöva ha många olika entreprenörer underlättas koordinering och vi sparar mycket ledtid. För el- och t ex vissa plåtarbeten tar vi in personal med speciell kompetens och behörighet. Även detta sker extra effektivt; vi kan t ex förbereda det mesta och elektrikern gör själva installationen.
För konstruktion, kvalitetsansvar, bygginspektioner och liknande konsultation arbetar vi med välmeriterade kompetens från Sture Byberg Ingenjörsbyrå.
Namnet Avalato kommer från AVAncerad och LATO som betyder "med bredd" på latin. Avalato står för avancerad hantverk med bred kompetens.
Effektiv administration
Vårt systerföretag har utvecklat webbaserade hjälpmedel för uppföljning, dokumentation och tidredovisning. Detta sparar mycket adminstration samtidigt som våra uppdragsgivare kan logga in på sina projekt och få tidrapporter, se checklistor och liknande.
Modern maskinpark
Bra maskiner är viktigt för att kunna jobba effektivt med hög precision. Vi har genomgående satsat på nyaste maskiner, bilar, byggställning mm.
Bra inköpsvillkor
Tack vara kontakter och vår koncerntillhörighet har vi bra inköpskanaler och fördelaktiga villkor som kommer våra uppdragsgivare tillgodo inom ett spektrum av kvalitetsmaterial.
Smidig organisation med styrka
Tack vara att vi är en liten organisation kan vi vara snabba utan onödig byråkrati. Samtidigt har vi styrkan och kompetensen för att genomföra komplexa uppdrag och lösa svåra problem.
Stabil ekonomi ger långsiktig trygghet
Vi har en mycket stabil ekonomi med hög soliditet vilket borgar för att vi under lång tid kan ge dig en hållbar service och åtagande. Ekonomisk information »